«Ivan anser seg selv som ganske grønn i løpeverdenen, men det har ikke hindret ham i å kaste seg ut i løpingens dype ende.
Hans første løpetur var en kald vinterkveld for å hente sykkelen på stasjonen noen kilometer unna, og siden da har det gått slag i slag. Det var variasjonen i løpingen som gjorde at Ivan ble hektet på denne fysiske aktiviteten, nettopp når man kan blande lange, nesten meditative økter med intense og utmattende økter. Du kan finne ham nede i Portugal til våren, hvor han for det meste kommer til å jobbe i butikken, så hvis du har spørsmål om sko, klær og annet utstyr, er det bare å spørre.»