fbpx

Avbestillingsforsikring

Den reisende er selv ansvarlig for å tegne nødvendig og/eller ønsket reiseforsikring. Springtime anbefaler alle å tegne reiseforsikring som også omfatter avbestillingsbeskyttelse.


Avbestillingsbeskyttelse
For oss hos Springtime er det viktig at du er riktig forsikret når du reiser med oss. Vi kan i dag tilby avbestillingsforsikring via Gouda.

Med Goudas avbestillingsforsikring kan du få pengene dine tilbake dersom noe uforutsett skjer som hindrer deg i å reise. I tillegg til selve reisen med fly og hotell, forsikrer du også andre reiseutgifter som transfer, arrangementer, spesifikke aktiviteter og lignende. Avbestillingsforsikringen gjelder helt uten egenandel (men kostnaden for avbestillingsforsikringen i seg selv refunderes ikke). For- og etterkjøpsinformasjon sammen med fullstendige vilkår finner du lengre ned på siden.

Avbestillingsforsikringen dekker blant annet dersom du må avbestille reisen din på grunn av en av følgende uforutsette årsaker: Akutt sykdom, ulykkesskade eller dødsfall som rammer deg, en nær slektning, medreisende eller noen du har til hensikt å besøke.
Annen plutselig uforutsett hendelse som rammer deg og som medfører at du ikke kan gjennomføre den planlagte reisen. For eksempel brann eller innbrudd i din bolig, skilsmisse, oppsigelse fra en heltidsstilling.
Manglende evne til å oppfylle reisens formål. Har reisen et direkte formål kan du velge å tegne et tillegg som gir deg mulighet til å avbryte reisen din hvis formålet ikke kan gjennomføres som planlagt. For eksempel, hvis du skader en finger før en klatrereise, en konsert eller en fotballkamp blir plutselig avlyst/flyttet før avreise.
Husk at avbestillingsforsikringen gjelder for hendelser som skjer plutselig og etter at forsikringen er betalt.

Avbestillingsforsikringen koster 7% av reisens pris og betales sammen med depositumet for reisen din.

Avbestillingen skal alltid dokumenteres med et bevis, for eksempel et legeerklæring eller en attest fra arbeidsgiver.

Les mer om forsikringen i sin helhet

  • Se for- og etterkjøpsinformasjon her (kun på svensk)
  • Se fullstendige vilkår her (kun på svensk)

Hvordan går jeg frem hvis jeg må avbestille?
Hvis du må avbestille, kontakter du Springtime. Vi avbestiller i henhold til våre avbestillingsvilkår og tilbakebetaler i henhold til disse. Du får et avbestillingsbevis fra oss, og med dette kontakter du Gouda, hvor du søker om erstatning for avbestillingskostnaden. Kostnaden for avbestillingsforsikringen i seg selv refunderes aldri.


Ekspedisjonskostnader ved avbestilling

Springtimes ekspedisjonskostnader ved avbestilling fremkommer i reisevilkårene som som sendes sammen med bekreftelse og faktura ved bestilling av reise, og kan også ses på siden Avbestilling >>